Πολλές φορές έρχομαι σε επαφή με επιχειρηματίες οι οποίοι βρίσκονται σε μία αέναη αναζήτηση για την ανακάλυψη της λεγόμενης χρυσής ιδέας (επιτυχία). Της ιδέας δηλαδή που θα φέρει την επανάσταση στην αγορά και τους καταναλωτές, είτε μέσω κάποιου προϊόντος είτε υπό τη μορφή μιας υπηρεσίας, μετατρέποντας τον εμπνευστή της εν μία νυκτί, σε κροίσο!

Άραγε το μυστικό στην επιτυχία βρίσκεται στην παρθενογένεση μιας ιδέας ή στην επιτυχημένη επανεφεύρεση μιας υπάρχουσας;

Υπάρχουν γύρω μας πολλά παραδείγματα πρωτοπόρων ανθρώπων που με τις ιδέες τους κατάφεραν να αλλάξουν τον κόσμο, διαμορφώνοντας την καθημερινότητά μας μέσα από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Κάπου εδώ ας κάνουμε μια παύση! Ξαναδιαβάστε τις τρεις πρώτες γραμμές της παραγράφου. Πολλοί από εσάς διαβάζοντας τη συγκεκριμένη πρόταση θα έφεραν στο μυαλό τους λέξεις όπως Αδερφοί Wright, Apple, Facebook κτλ. Και είναι λογικό, καθώς θεωρείτε πως η πρωτοπορία είναι συνώνυμη με εκείνο το πρόσωπο που πρώτο σκέφθηκε ή έκανε κάτι. Σωστά; Όχι πάντα!

Πρωτοπόρος μπορεί να είναι κάποιος ακόμη και όταν οι επιχειρηματικές του κινήσεις βασίζονται πάνω σε μία ιδέα ή ένα προϊόν που μπορεί να μην το έχει ανακαλύψει ο ίδιος αλλά το εξελίσσει με πραγματικά καινοτόμο τρόπο σε σημείο του να αποκτάει πλέον και την πατρότητά του. Αυτό είναι και το μυστικό για την επιτυχία μιας επιχειρηματικής ιδέας σήμερα! Σήμερα που οι εκ βάθρων καινοτόμες ιδέες, όχι μόνο είναι μετρημένες στα δάκτυλα αλλά παράλληλα έχουν και υψηλό κόστος σχεδίασης και υλοποίησης.

Όπως συμβουλεύω πολλούς επιχειρηματίες που με εμπιστεύονται, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα δυνατά σημεία της επιχείρησής σας και να τα ενισχύετε ακόμη περισσότερο επενδύοντας επάνω τους χρόνο, ενέργεια και κεφάλαιο. Πιστέψτε με, στην επιχειρηματικότητα ο κορεσμός είναι άγνωστη λέξη. Υπάρχουν τόσοι πολλοί τομείς που μπορείτε να αναδείξετε την καινοτομία των όσων προσφέρετε πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και με το πέρας μιας πώλησης. Πολλές και μεγάλες εταιρείες παγκοσμίου αναγνωρισιμότητας αποτελούν τρανά παραδείγματα επιχειρήσεων που δεν επικεντρώθηκαν στο να ανακαλύψουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες αλλά να αποκαλύψουν νέους τρόπους για να μας τα προσφέρουν.

Ένα απλό παράδειγμα αυτής της επιχειρηματικής προσέγγισης είναι η παγκοσμίου φήμης σοκολατοβιομηχανία Ferrero.

Ο ιδρυτής της ήξερε καλά όχι μόνο τη σοκολάτα σαν πρώτη ύλη αλλά γνώριζε καλά και σαν επιχειρηματίας τα δυνατά σημεία της επιχείρησής του. Ένα από αυτά ήταν και τα περίφημα σοκολατένια αυγά που το εργοστάσιό του παρήγαγε κατά την περίοδο του Πάσχα και περιείχαν μικρά δώρα που ξετρέλαιναν τα παιδιά. Αντί λοιπόν να ψάχνει για μία χρυσή ιδέα που θα τον οδηγούσε στη δημιουργία ενός νέου προϊόντος με ίσως και αμφίβολη αποδοχή από το κοινό, σκέφθηκε λίγο πιο απλά. Σκέφθηκε να παράγει σοκολατένια αυγά όχι μόνο κατά την περίοδο του Πάσχα αλλά όλο το χρόνο! Με απλά λόγια επανασύστησε στο καταναλωτικό κοινό κάτι που ήδη παρήγαγε και προσέφερε αλλά υπό ένα νέο καινοτόμο πρίσμα. Με απλά λόγια, κάποιος ανακάλυψε τη σοκολάτα, κάποιος άλλος σκέφθηκε πως θα ταίριαζε η σοκολάτα να περιέχει και φρούτα, κάποιος τρίτος αποφάσισε να της δώσει σχήμα αυγού και ο Ferrero τη μετέτρεψε σε Kinder έκπληξη. Όλοι τους καινοτόμησαν πάνω στο ίδιο αντικείμενο αλλά ο καθένας άφησε το δικό του προσωπικό στίγμα και στην ιστορία αλλά και στους τραπεζικούς του λογαριασμούς.

Αυτό ακριβώς καλείται να κάνει και ο κάθε σύγχρονος επιχειρηματίας σήμερα για να φτάσει στην επιτυχία. Να ξεφύγει από την παγίδα της ανακάλυψης και να στρέψει την προσοχή του στην αποκάλυψη. Βελτιώστε αυτά που ήδη έχετε και προσφέρετε στους πελάτες σας. Αποκαλύψτε τους νέες εμπειρίες που μπορούν να έχουν μέσα από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Αναδείξτε ένα άλλο πρόσωπο στους τρόπους με τους οποίους επικοινωνείτε μαζί τους. Επί της ουσίας, αποκαλύψτε την επιχείρησή σας!

Θέμης Σαρανταένας (Σύμβουλος Μάρκετινγκ)
Πηγή